Futárrendelés
+36 20 228-2288
 
Elégedett ügyfelek visszajelzései

Személyes ajánlás révén kerültem Önökhöz, mert engem alapvetően nem az ár érdekelt - bár az is egészen egyértelmű, hogy más szolgáltatók, fele ennyi szolgáltatásért sokszor többet kérnek. Nekem az számított, hogy a viszonylag bonyolult szállítási ügyleteimbe véletlenül se csússzon hiba. Egy-egy szállítandó eszköz értéke akár 3-5 millió forint is lehet, amelyek ráadásul törékenyek és nagy odafigyelést igényelnek. Kitűnő hozzáállásuk és rendkívüli alaposságuk messze felülmúlja legmerészebb várakozásaimat.  Mindenkinek csak ajánlani tudom szolgáltatásaikat!


Melegh János
Lasernetworks Kft.

Mennyi? 30! 4.rész: A légvonalas-zónás tarifaszámítás

2012-02-15

 

Légvonalas-zónás árszámítás:

 

Itt úgy történik az árszámítás, hogy a fuvar kezdő és végcíme közötti LÉGVONALBAN mért távolságokat zónákra osztják. Az alap mondjuk a 2 km alatti zóna x forintért, aztán jön 2-5 km közötti zóna y forintért, stb.
Hát, sok baj van ezzel a rendszerrel. Talán az első és leginkább szembetűnő, hogy a futárok nem légvonalban közlekednek – sajnos! :) Milyen könnyű is volna, ha Békásmegyerről egyszerűen csak átrepülhetnénk a Duna másik partján elhelyezkedő IV. kerületbe és nem kellene súlyos kilométereket motorozni észak, vagy dél felé, valamelyik hídig! Lehet, hogy ez már a jövő futárszolgálatainak árképzése és ők már egy teljesen másfajta közlekedési eszközre optimalizálták az árképzésüket? :)
De a légvonalas számításban rejlő anomália nem csak a futárokat érinti, akik a kiszámlázott távolság többszörösét is motorozhatják egy fuvarnál, hanem a megrendelőket is: vajon hogyan tudja ellenőrizni, hogy vajon tényleg hány kilométerre van egymástól mondjuk a Flórián tér és a Népstadion – LÉGVONALBAN?! Ha jobban megvizsgáljuk a kérdést, rá kell jönnünk, hogy sem a nagy tudású Google maps, sem az elterjedt GPS „kütyük” nem képesek a légvonalban mért távolságot megadni. Ennek pontos értékét bonyolult számításokkal lehet csak megkapni, amire csak nagyon kevés felhasználó képes. Így pedig bármelyik címnél „tévedhet” a cég néhány száz métert, amivel esetleg egy távolabbi zónába kerül a címzett… (az eredeti cikk megírása óta felfedeztük, hogy a Google Earth-programmal, és némi kitartással felvértezve ellenőrizhető egy fuvar távolsága.)
Emellett a légvonalas-zónás rendszernek jól láthatóan sikerül örökölnie „zónás” apukája káros szenvedélyét: ugyanannyiba kerül az út a zóna alsó, vagy felső részébe eső fuvaroknál. Így pl. egy 2km hosszú útért ugyanannyit számláz a cég, mint egy 5 km hosszúért…
Cikksorozatunk végéhez érve elmondhatjuk, hogy „átharcolva” magát mind a négy részen már felvértezve érezheti magát az Olvasó, hogy megalapozott döntést hozzon, amikor futárszolgálatot választ. Nem titkolt reklámként megemlíteném, hogy a Mind2 Futárszolgálat képes a budapesti futárszolgálati piacon ma leginkább elterjedt összes tarifaszámítási módon árat ajánlani ügyfeleinknek. Összegzésképpen ezeket röviden összefoglaltuk egy letölthető alakban is. Önnek csak választania kell… 

 


 

 

 

Vissza